dinsdag 17 mei 2016

Jonas Van de Steene - dezelfde genen als Eric en Thibau - respect !!

Waar een wil is, is een handbike: 

Handbiker Jonas Van de Steene (29) over zijn revalidatie en zijn opmars in de topsport

Op 23-jarige leeftijd ligt heel zijn leven overhoop wanneer hij door een acute trombose zijn benen verliest. Een aantal jaren later is Jonas Van de Steene (29) Belgisch Kampioen handbiken en gaat hij voor een medaille op de Paralympische Spelen.  “In zo’n revalidatiecentrum druipt de depressie vaak van de muren. Dat wilde ik absoluut vermijden”

Drie kwartier… Zo lang heeft het geduurd om mijn benen kwijt te geraken. Een acute trombose in de aorta heeft ervoor gezorgd dat mijn leven volledig omgegooid werd. Het is allemaal heel snel gegaan. Ik vertrok met de fiets naar de KLJ en plots voelde ik een soort tinteling in mijn benen. Net alsof mijn teen begon te slapen. Dat gevoel verspreidde zich over mijn hele been en voor ik wist kon ik niet meer fietsen. In je hoofd duurt dat een eeuwigheid, maar eigenlijk is dat maar iets van een paar seconden.”

lees verder :

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...