maandag 22 april 2019

Heerlijk !! de geur van zonnecrème en 24 keuvelende C Stuurkes.

Ja, jullie lezen het goed, 24!  Katrien stelt de vraag ‘ zijn dit allemaal ECHTE C- stuurkes?’ Ja hoor wij zijn niet van plastiek, eerder gemaakt van spieren \uD83D\uDE0A
Onder ons 1 bijna lid en 1 A-Stuurke, die goeie punten wou scoren, lees: eens meerijden met de madam. Daar kunnen ander A Stuurkes nog van leren \uD83D\uDE09.
Odilone en ik trekken het peloton op gang, we rijden vandaag naar Waasmunster.
Het tempo zit er onmiddellijk goed in, we rijden richting E 17 Lokeren, gezien onze snelheid konden we even goed de snelweg nemen, toch besluiten we langs de Durme te kronkelen. Het inschatten van bochten, afremmen en ook weer optrekken, onze bochttechniek wordt serieus op de proef gesteld. Ik heb even gegoogeld, bochten rijden gaat over een goed evenwicht tussen techniek en behendigheid: Knie tegen het frame en druk op de buitenpedaal, zorgen voor een ideale lijn en een perfecte bocht.  Het is hier zeer mooi rijden, Riet en Wilgen zijn hier heer en meester. Ze vormen ondoordringbare wouden die veel weg hebben van tropische mangroven. Ze noemen het ook wel de Schorre van de Durme. Volgens Odilone ideaal om met uw lief te komen picknicken (TIP VAN DE DAG). Waarop ik even Odilone inlicht over mijn status, had ik beter niet gedaan ik krijg een bak aan informatie over het liefdesleven van Odilone en Greta, alsook veel advies in het zoeken naar een lief, zo zat Odilone vroeger veel in de Boca , Caré en het feestpaleis….  ALLEN DAARHEEN. Nu we het toch over drank hebben, zetten we de zoektocht in naar een café, 3destop aan café was de goeie keer.

Na de stop gaat het vlot, we trappen in de ‘boter’ richting de Fina.  Op de Gentsesteenweg te Zele zetten we een tempo in van boven de 30, het testosteron schiet los, jammer genoeg komen we niet samen en veilig toe aan de Fina. Het was wel is leuk maar niet veilig. En als jullie nog zoooo goed konden rijden, denk ik dan drijven we volgende week tijdens de rit het tempo nog wat op !!  55 km op de teller à 25 km/u gemidd.
Sportieve Groetjes
Lies, W(omen)O(n)W(heels)  vooral voor al die topwijven bij ons!

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...