zaterdag 27 april 2019

Liege - Bastogne - Liège

Hier een klein verslagje van mijn wreed dagje gisteren!

Content dat ik het deed maar opgelucht dat het voorbij is!


Na onze fietsvakantie begin februari in Tenerife had ik dit jaar als doel: LBL.
Dus 27 april, een dag voor de profs, na veel training en zweet, was mijn conditie redelijk goed
om deze Doyenne te bemachtigen.
Vijf voor zeven gestart ( 6 tot 7 vertrekuur voor de 266 km) met de eerste 10 km in Luik door het drukke verkeer richting La Roche, 1ste helling tegen wind!
De start was bijna droog maar hoe dichter bij Bastogne hoe kouder en hoe meer regen,brrrr!


In Bastogne stond iedereen te trillen van de kou en ik ook! Toen 900 hoogtemeters.
Op Stokeu werd het pikdonker en ja hoor in de afdaling een felle hagelbui.
Achter mij hoor ik iemand roepen:" Pas op, pas op!!" een dame passeert mij langs rechts in volle vaart, zij kon niet meer remmen van de kou en komt in een dennenhaag terecht. Haar redding, ik stop om te helpen maar haar groep kwam er net aan.
Een bloedneus, veel schrik maar geen breuken. Je ziet hier van alles!

Na La Redoute was de laatste bevoorrading en bleven er nog 3 hellingen te doen: Horney, Côte des Forges en Roche au Faucons. Mijn tank was nog niet leeg en de euforie dat het bijna gedaan was stuurden mij verder.
Weer door Luik, echt een minpunt voor deze prachtige klassieker, kon ik na 12 uur ( met 5 stops) en 266 km de medaille ontvangen.  Heel moe maar voldaan!

Van de 5 monumenten rest mij nog Milaan San Remo en de Ronde van Lombardije.
Dus nog werk aan de winkel als ik volgend jaar op pensioen ben.

de Phil ( André Piette)

André en Marleen Piette-Van Eetvelde

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...