vrijdag 14 juni 2019

Woord van de voorzitter


Geliefde Stuurkens

Na 40 jaar Voorzitter te zijn heb ik besloten mijn mandaat van Voorzitter door te geven aan de jongere generatie.
Vroeg of laat komt er een einde aan alles ook aan mijn voorzittersmandaat.
De redenen hiervoor zijn velerlei , ik zal er dan ook een paar aanhalen.

Onze club groeit en bloeit en dat nu al enkele jaren consecutief ! Het moment is dus goed gekozen.
In de loop van die 40 jaar kenden we vele successen maar er waren ook donkere periodes die steevast gepaard gingen met ingrijpende veranderingen en die moesten "verteerd" worden.
Vandaag zijn we een grote club die voor elk wat wils geeft verdeeld over drie categorieën  , onze aanwezigheid in de grote en kleinere klassiekers is pertinent , ook in het buitenland ziet men vaak Stuurkens onze kleuren verdedigen.

Zelf ben ik ondertussen ook al een jaartje ouder (ik word 68) en tel slechts 6 leden die ouder zijn.
Ik kan er dus niet altijd meer bij zijn wat als spijtig gevolg heeft dat ik niet meer ieder van jullie ken en dat zint me niet.
Ook professioneel zet ik stilaan een punt achter mijn activiteiten ...eindelijk echt met pensioen?
Eén en ander heeft tot gevolg dat ik meer nog dan nu  in het buitenland zal verblijven...Italië is en wordt mijn tweede thuisland.

Een beroemd generaal zei ooit dat je moet met stijl van je paard stappen eerder dan je er te laten afstampen (zal wel een generaal van Napoleon geweest zijn zeker;-).

Er staat nu een groep van bijna negentig wtc-ers klaar , de activiteiten diversifiëren...een nieuwe leider uit de jonge generatie moet die challenge aangaan bijgestaan uiteraard door een dynamisch bestuur waar werkkracht , enthousiasme en ervaring samen gaan.

Ik zal de club-leiding fier overgeven. Financieel staan we sterk, aan sponsors geen gebrek! Het is ooit anders geweest.

De procedure van opvolging is intussen gestart , jullie krijgen daaromtrent verdere informatie naargelang het proces verloopt.
Zelf word ik vanaf dat moment een gewoon lid van onze WTC. De jonge garde moet volledig autonoom kunnen functioneren.

Blijft me over jullie allen te danken voor jullie lidmaatschap en de steun en hulp die jullie -ook buiten het fietsen- aan de clubinitiatieven geven.
Tot slot wens ik het allerbeste aan de opvolging en hoop nog vele jaren mijn hobby met jullie allen te kunnen beleven.

Hou het vrolijk , hou het gezond , hou het sportief.

Met deze wens groet ik jullie allen zeer hartelijk en tot zondag.
William.

--

William Van Malderen
Externe Bestuurder UZGent
Zaakvoerder
ELIMAX bvba
Bergstraat 51
9290 Berlare
0495.58.60.37

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...