maandag 20 juli 2015

William in Italië

Heeeet Italië...
Bericht van onze voorzitter in Italië... puffend :-)

"Allo Stuurkens allemaal

Met een zeker pervers genoegen lees ik dat jullie zondag nat waren....
Weet dan dat het hier elke dag meer dan 35C is en fietsen echt een inspanning vraagt.
Reeds van 's morgens vroeg slaat de thermometer tilt maar ja je bent een stuurke of je bent het niet dus toch maar fietsen. Het probleem is eten en vooral drinken, een ritje van 60 km vraagt al 2 liter! Ik MOET dus twee stoppen inschakelen en jawel het mag al eens een colaatje zijn zoals op de foto, temeer daar ze hier geen Ename hebben (wel Chimay Gerard).

Ik hoop dat iedereen volledig hersteld is van die megavalpartij alhoewel mijn gekneusde rib nog steeds opspeelt. Terwijl zondag de regen onze goede B's teisterde moest ik water in de hals gieten om toch maar een -zeer tijdelijk- gevoel van frisheid te hebben. In gedachten was ik wel bij jullie en reed bij wijze van spreken een D-ritje. Keuze van parcours heb ik hier genoeg. Naar het westen Toscane binnen is zeer schilderachtig en golvend, vooral de wijnstraten zijn mooi en zeer rustig, je moet al ver rijden om aan 1000 hoogtemeters te komen.

Rond het meer van Trasimeno is golvend en schilderachtig , de klimmetjes zijn kort doch nijdig, een beetje zoals in de Zwalmstreek. Noordwaarts dieper in Umbria is het voor mij althans niet meer te
doen, het zijn dan wel geen cols maar de stijgingspercentages zijn hoog (de giro passeert elk jaar hier in de streek) en je klimt de helft van de rit dus altijd zwoegen en geen alternatieve route om
terug te keren noch een mogelijkheid om wat "af te snijden".

Moest er iemand van jullie hier in de omgeving op vacantie zijn spring dan gerust eens binnen, ik ben hier nog tot 10 augustus.

Een volgend mailtje zal over onze nieuwe kledij gaan, in afwachting iedereen een leuk en ontspannend verlof gewenst. "
William

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...