zaterdag 26 maart 2016

Bart

                   Bart in Gent-Wevelgem 

Gent-Wevelgem
Vandaag wou ik een laatste voorbereiding rijden voor de Ronde van Vlanderen en Parijs-Roubaix. Van bij de start bleek het al gauw een zeer zware editie te worden. Ik had m’n wagonnetje aangepikt aan een groepje overmoedige Fransen.

Die trokken de boel door de alombekende hardnekkige wind in de Moeren al snel op een waaier. De eerste 2 uren stond onze teller op 32 gemiddeld. Ik besefte dat dit mijn doodvonnis zou zijn want er moesten dan nog een kleine 160 km afgelegd worden. Met een paar andere mannen die ook dezelfde beslissing hadden genomen trok ik verder richting Heuvelland waarbij we ook een aantal mooie maar verraderlijke klimmetjes voorgeschoteld kregen waaronder als voornaamste kuitenbijters de Catsberg, Mont blanc, Mont vert Mont noir en Baneberg…ze volgden elkaar zodanig snel op dat de groepssamenstelling heel constant veranderde.

Uiteindelijk vond ik toch een compaan uit Eeklo waarmee ik de volgende kilometers afhaspelde. Op de Kemmelberg wierp ik nog een bommetje als laatste test voor de Ronde. Het zit goed!

Moe maar voldaan bereikten we na 220 km terug Wevelgem met 29,2 gemiddeld. Volgende week trek ik op avontuur in Vlaanderens mooiste met ons jong toptalent Thibau…ik kijk er al naar uit!

Groetjes, Bart

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...