zondag 27 augustus 2017

Afscheid van "la vélomédiane" ( Cl. Criquiélion)

Op 26 aug 2017 heb ik voor de 12de keer deelgenomen aan deze zware cyclo.
Vanaf de 2de editie ( toen in mijn beste jaren) had ik als doel om het de volgende keer beter = sneller te doen.
Dat was begin jaren 2000 en na veel trainen en geen alcohol nam ik in mijn zakjes enkele sandwichen met kaas en dextrose mee.  Dit om niet te moeten stoppen aan de bevoorrading en tijd te winnen.
Alleen voor de eer doe je dit want op één Ardeense hesp en de lelijke t-shirts na is er niets te winnen!


De afstand is niet het grootste probleem, 170 km zijn we gewend, maar de 24 hellingen met 4 echte muren o.a. de col
de Gohette en de col de Haussire en de 3300 hoogtemeters zijn andere koek.
Tussen mijn beste tijd ooit en nu  zijn 50 min verschil, ik was toen 32 jaar en nu op weg naar de 60.

Ik heb heel mooie herinneringen aan deze prachtige regio en de bijzondere sfeer met deelnemers uit heel Europa.
Voor mij is het genoeg geweest en ik draai de bladzijde om.
Aan het stuurke die interesse heeft geef ik graag alle info!

170km - 6u 14 min 51 (goud)

de phil

André en Marleen Piette-Van Eetvelde

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...