dinsdag 28 november 2017

In den tijd van Roger...

Vandaag gelezen :

"Die pure explosiviteit, dat is hetgene wat Van Aert mist volgens 'Mister Paris-Roubaix'. "Ik deed vroeger zes trainingssessies per dag", legt hij uit. "Om zes uur ‘s ochtends ging ik met trainer Georges Debbaut naar de duinen. Kwartiertje opwarmen, kwartiertje duinen op sprinten en kwartiertje uithouding: lopen in het zand."
En dat was nog lang niet alles. "Om halfnegen ging ik turnen: buikspieren, rugspieren, lenigheid. Daarna reed ik 120 kilometer op de weg, met wat intervalspurten tussendoor. Soms reed ik daarna nog achter de derny: dan probeerde ik aan 60 per uur uit het wiel te komen en naast de brommer te rijden. Eventjes, om mijn pure snelheid te trainen", besluit De Vlaeminck.
Read more: https://www.wielerkrant.be/nl/veldrijden/lees/2017-11-28/roger-de-vlaeminck-over-dominantie-mathieu-van-der-poel-ik-denk-ook-dat-van-aert-er-niet-genoeg-voor-doet#ixzz4ziOQF5g2

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...