dinsdag 27 februari 2018

Johan Van Steendam in "Grinta"

Johan, een oud "Stuurken", schoonbroer van William, in Grinta deze maand

"IK FIETS ZOMER EN WINTER IN KORTE BROEK"

"Wie vorig jaar deelnam aan de toeristenversies van de ronde is waarschijnlijk nog altijd bezig met zijn sokken en schoenen te drogen. Elk van die deelnemers weet nu precies hoeveel energie koude en nattigheid uit je lichaam kunnen zuigen. Johan Van Steendam van QM Sports Care heeft de oplossing.

Van Steendam (62) is een sportkinesitherapeut die op bescheiden niveau aan wielrennen deed én zich verdiepte in de aromatherapie.
De ideale cocktail voor de ontwikkeling van sportverzorgingsproducten. "In de tijd dat ik nog koerste, maakte ik mijn massage-oliën al zelf omdat ik mijn gading niet vond in de producten die al op de markt waren. Volgens mijn vrouw is QM Sports Care een uit de hand gelopen hobby", lacht Van Steendam die daags voor het interview terugkwam van het Quick-Step Floors trainingskamp in Calpe.
In 2018 gebruiken immers tien professionele wielerploegen zijn produkten !
"De meeste van die teams zijn zelf bij mij komen aankloppen!" vertelt Van Steendam die uitermate blij is met de samenwerking met drievoudig wereldkampioen Peter Sagan die in zijn periode bij Liquigas een zitvlakblessure met producten van QM Sports Care kon counteren en sindsdien Van Steendam trouw is...

Lees verder in de Grinta van maart-april 2018

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...