Volgende punten kwamen naar voor:
1) Maurits stuurt naar iedereen nog eens het reglement samen met de hiernavolgende opmerkingen.
2) Warming-up: elke groep (A,B,C) start aan gematigd tempo, een warming-up van een halfuur wordt aangeraden.
3) Voor A en B geldt de verplichting om een baankapitein achteraan te hebben, dit om te vermijden dat iemand "achter blijft".
4) A programma verantwoordelijken moeten er naar streven een degelijke "vrijaf" in te plannen zoals dat bij de B's al het geval is, dit naast de hellingen die per definitie vrijaf zijn. Opgelet het gaat hier over echte erkende klimmen en niet bv de brug van Uitbergen...
5) Iedereen wordt uitgenodigd het bijgevoegde reglement te lezen en zich ernaar te gedragen, bv de kop-kapiteins mogen nooit voorbij gereden worden OOK en VOORAL niet op het einde van de rit! Enkel bij aangekondigde vrijaf mag er "gekoerst" worden.
6) De van dienst zijnde kapiteins zullen bij wijze van experiment voorzien worden van een armband en fluitje dit om de "communicatie" te vergemakkelijken.
7) De aangeduide kapiteins regelen onderling het aflossingsschema en bereiden zich terdege voor aangaande het profiel van de rit.
8) Het te volgen traject wordt door één kapitein die over gps met opgeslagen traject beschikt bepaald, dit om discussies en daaruit volgende verwarring (en kans op ongevallen) te vermijden. (er zullen vele omleidingen door wegenwerken zijn daar 2018 een verkiezingsjaar is...)
Hartelijke groet
William.
Voor het reglement, klik hier :