zaterdag 21 juli 2018

De C's naar Stekene

Deel I William :

In een aangename 20°C stonden om 9u 9 C-renners klaar om een mooie voormiddag aangenaam te fietsen.
Sandra's GPS deed een beetje raar want het duurde bijna 10km eer we Overmere uit waren (lichte overdrijving;-).
Vanaf Lokeren volgden we de Canteclaer die ons naar Stekene bracht, gezellig tempo, geen op- of aanmerkingen, iedereen trapte vrolijk mee.
In Stekene gingen we proberen aan een verfrissing te komen, spannend want de cafés daar slapen meestal uit tot 11u.
Op zaterdag is er echter markt en -wonder boven wonder- het hoekcafé was open, meer nog het zat er stampvol, binnen zowel als buiten.
De Fillippijnse van dienst gaf mij bic en kaartje om de bestelling te noteren de gave van het schrijven beheerste ze niet echt goed vermoed ik.
Een foto nemen lukte ook niet waarop ik tegen Gerard zei "ze kan niet schrijven noch foto's nemen, wat zou ze wel kunnen?" Het antwoord van Gerard blijf ik jullie schuldig.
Daarna gezwind richting Overmere wel te verstaan volgens de geplande route.
Hier eindigt mijn verslag, twee gootjes volstonden om mijn wiel paraplu te rijden...geen herstellen mogelijk, renners uitgewuifd en wachten tot zoon Mich mij kwam depanneren...
Om 12u exact was ik ook in de Fina waar A en B en C mij meewarig begroetten.
Weg rit van morgen want mijn twee fietsen staan in...Italië, hier reed ik met Mich zijn fiets uitgerust met speciale Ronde Van Vlaanderen wielen, tja...

Deel II van het verhaal.

Nu William plat gevallen is, wachtend op Michael, komende vanuit Gent, rijden de 8 C'stuurkens hun rit verder richting Belsele.  Gerard en André nemen de kop en verhogen de snelheid naar 30.  "We hebben wat tijd verloren en zijn net een beetje gehaast", zegt Fernand.  Inderdaad, de klok tikt en Sandra wil in de parking op terras zitten.
In Sint Pauwels gaat het even fout. Sandra roept "rechts"  en we slaan een straatje te vroeg af en belanden terug op een "parking".  "Ze heeft iets met parkings", zegt Mario.  (Net zoals Maurice iets heeft met rusthuizen, lol).
In Waasmunster neemt nu Jeroen en André de kop en onmiddellijk verhoogt de snelheid naar 32.  Zijn de C nu B's geworden?  Het zweet druppelt in de nek.  Ondertussen schijnt de zon volop en is het 26 gr.
Als Overmere in zicht is, krijgt Theo een spuit in zijn kont en hij raast de groep aan 37 km/u voorbij.  De C'stuurkens moeten lossen.
Voldaan komen we in de juiste parking aan.
Enkele minuutjes later arriveren ook William en Michael.  Spijtig van de halve rit, maar een frisse Ename verzacht de ellende en er wordt nog stevig nagepraat.
61 km op teller 25 gemiddeld (- stops, - pech en parkings)
 Sandra

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...