zaterdag 6 oktober 2018

Sven in Lanzarote

Verslag Ironman 70.3 Lanzarote 2018
5u06'02" officiële finishtijd
Vanmorgen vroeg op om van Puerto del Carmen naar Club La Santa Lanzarote te rijden voor de wedstrijd die hier startte om 7u34 voor de men age groupers nadat de pro's waren vertrokken
Van bij de start voelde ik me als in een school ?sardienen?, veel geploeter, getrek,slaan
(Op men gevoelige enkel 🤔) en opstoppingen zorgde voor een traag begin. Daarnaast ook aangedampte brilglazen waardoor ik makkelijker van t padje kon afwijken 🤣 regelmatig toch eens moeten bijsturen na de eerste 4-500m als het verdacht rustiger rond me werd 🙈
Volgens strava een zwemmeke gedaan van +-2088m ipv 1900m in 38'31"
Relatief goed gezien ik laatste maanden men zwemtrainingen weer op 1 hand kan tellen
Vrij vlotte wissel en klaar om Lanzarote nog 90km te gaan 'verkennen' met de fiets 😎
Van in het begin redelijk wat atleten beginnen inhalen (eerste 14,5km was bijna alles bergop te doen) en voelden de benen toch wel goed aan, op de fiets geen last gehad van men enkel en dus aan degelijk tempo (tov de atleteb rond mij dan) omhoog gereden en op glooiende stukken tempo hoog gehouden om zo goed op te kunnen schuiven tegen dat ik aan het lopen mocht beginnen.
Goed gegeten en gedronken onderweg dus ook geen last gehad van de maag 👍 twas plezant en mooi fietsen
Na het fietsen met goed gevoel weer van de fiets, fiets wegzetten, even zoeken naar men zak (zat in de verkeerde 'gang') en weg voor de 21,1km lopen
Het lopen zou normaal men beste onderdeel moeten zijn maar dat was vandaag niet het geval, al vrij snel begon de enkelblessure toch op te spelen en heb ik gedurende de run mijn tempo telkens moeten laten zakken om toch verder te kunnen lopen zonder al te veel 'zeer'
Na 1u44'10" lopen in 5u06'02 de finish bereikt, tevreden dat ik deze heb meegedaan maar ook spijtig dat ik het lopen niet fatsoenlijk heb kunnen afwerken. Nog fris gevoel achterna alleen met enkel opletten terug
Naar volgend jaar toe toch eens dat zwemmen wat oppikken en eens beginnen met specifieke fietstrainingen om de snelheid te verbeteren tegen juli 2019 voor de Ironman in Klagenfurt 👍
Bedankt 📷 Mariëlle Theuws en het supporteren ;*

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...