zondag 26 mei 2019

Heuvelrit voor de C's

Martine :
"Om kwart voor 8 gaat de wekker af. Twijfel bij mij  vandaag  rij ik mee of niet.... 
Het is een golvend parcours en ze voorspellen redelijk wat wind. Bergop is niet mijn sterkste kant.  Eventjes een berichtje naar Bea of ze mee rijdt maar ze is pas thuis van Spanje en moet nog boodschappen doen. 
Uiteindelijk vertrek ik toch en we starten met 15 stuurkens voor de rit van Martine. Via Uitbergen rijden we aan een goed tempo naar Lede, Erpe en Mere. Het gaat omhoog en ik ben blij dat Maurits mij een handje helpt als het wat moeilijk gaat. Vandaag worden er ook  van de C's eens  actie foto's genomen door hem.   Bedankt Mau ! 
In de dorpen is het vrij druk op de baan. Mensen gaan stemmen en er wordt volop geroepen "opgelet". 
Onderweg toont Martine waar Lucien van Impe woont en we houden halt op het terras van zijn supporterslokaal. Juist voor het rond punt met zijn standbeeld.  Volgens Greta zijn we vandaag met de c & A ploeg op de baan. Greta heeft een rondje op haar verjaardag en Odilon mag betalen !   Nogmaals een dikke proficiat Greta met je 66 jaar.  
Tijdens de stop hoor ik  een stuurken zeggen dat hij gaat kiezen op de lijst van de nudisten. Die kunnen niets in hun zakken steken ;-) 

Na de stop rijden we verder en hoor ik namen als Kampenheuvel en als laatste de Keiberg.  Had er nog nooit van gehoord en zo weet ik nu ook dat we niet ver moeten rijden om af te zien. En zoals Patrik zegt moet je kunnen afzien om een goeie te worden. 
Via Schoonaarde  rijden we met een stevig tempo naar Berlare en gaan we de dijk op waar het even misgaat. Christine komt ten val (hopelijk zonder te veel pijn nadien).  Gelukkig kan ze na een kort oponthoud terug op de fiets en via de donk  belanden we op het terras van de Fina. 
Wat opviel was dat het vandaag wel heel stil was. Geen gefluit van Theo omdat het te snel gaat of Sandra die roept en uitleg geeft. 
Theo, Sandra en ook onze kopman Andre zijn afwezig  door ziekte.  Spoedig herstel en hopelijk kunnen jullie toch mee naar Lo.  Ook Benny kon vandaag niet mee. Die mocht een ganse dag postvatten aan het kieslokaal. 
De weersvoorpellingen zijn aan het beteren, enkel voor donderdag ziet het er minder uit.   Het wordt alvast een korte werkweek met goede vooruitzichten !
Tot woensdag ! "

Martine 


  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...