maandag 30 september 2019

De Friese elfstedentocht

Artikel uit de Grinta : 

Friesland is misschien wel de meest mythische provincie van Nederland. Blogger Joyce ging deze meest Noordelijke regio van de lage landen op eigen houtje verkennen. Ze gooide pak en zak op haar oude trekkingsfiets en deed een rondje Friesland in drie dagen.

Zo af en toe krijg ik het zot in mijn kop en wil ik er een paar dagen alleen op uit. Op de een of andere manier word ik dan altijd naar Nederland toe gezogen. De fantastische fietspaden (de beste van Europa?) zitten daar voor iets tussen. Hoe dan ook, Friesland stond al lang op mijn bucket list. In de tijd dat de stenen nog echt uit de grond vroren, keek ik als kind op televisie al naar de schaatsheroïek van de Elfstedentocht. Ik zag mannen met bevroren snot in de snor over eindeloze grachten schuiven.
klik verder : https://www.grinta.be/nl/blog/de-friese-elfstedentocht-in-alle-rust

30/09/2019 - Tekst: Joyce Verdonck


  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...