dinsdag 15 oktober 2019

MALLORCA - FIETSEILAND

uittreksel Grinta 13/10/2019

Rustig cruisend langs Zuiderse wegen met appelsienenbomen, word ik voorbijgereden door wielertoeristen die allen dezelfde huurfiets besturen. Naast me fietst mijn elektrisch ondersteunde wederhelft. Samen verkennen we Mallorca, in een formule van Clips Mallorca Cycling. Drie dagen Tramuntana gebergte, een lege batterij en een overvol marktplein slaan ons met verstomming.
Op de dag van aankomst is de prestigieuze gran fondo Mallorca 312 aan de gang. Veel merken we daar echter niet van in het zuidelijk gelegen Can Pastilla, vlakbij de hoofdstad Palma. We doen het met beachvolley, rijkelijk buffetten en castagnetten als avondanimatie. Op de vooravond van onze driedaagse trektocht met bagagetransport, gaan we al even de fietsen verkennen. "Merckx, Mourenx, 7’56” d’avance", lees ik op mijn gehuurde racefiets. “En wat willen jullie gaan doen?”, vraagt Luc van Clips Mallorca Cycling me. “Oh, ik wil graag alle trekpleisters gezien hebben: Formentor, Soller, Sa Calobra.”

Lees verder :
https://www.grinta.be/nl/blog/mallorca-een-eiland-op-twee-wielen

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...