maandag 17 augustus 2015

B's : Berendries

Elst-Berendries Prachtige rit op een prachtige fietsdag

 Wie had gedacht dat deze zondag zo stralend zou zijn na een miezerige halfoogstdag?
Jammer voor de vele kermisgangers die niet uit hun bed raakten immers onze B's waren zwaar onderstaffed (slechts 13 renners kwamen opdagen). Voor mij was het opnieuw aansluiting vinden na een deels gedwongen, deels vakantie afwezigheid.

Kristof Everaert was co-kopman van dienst dus een gezwind tempo. Feilloos en zonder één aarzeling raakten we in de Zwalmstreek zo doorstotend naar de Elst die verteerbaar was voor iedereen. De Berendries is andere koek waarop je prima kan doseren , immers er ligt zowat over halfweg een plat stukske, even diep ademhalen, nog wat bijschakelen en joeps we zijn er!
Naar bleek was Yvan de eerste boven, van mezelf weet ik alleen dat ik derde was als je telt van achteraan.
Hopsaké wenkte daar niet een donkere ename? "Ons" café was nog niet open (foei!) dus dan maar stoppen bij de motards. Hartelijk welkom door de uitbater en stipte en goedkope bediening,
meer moet dat niet zijn. Ik raak nooit uitgekeken op die mannen en vrouwen die blijkbaar alle moeite van de wereld doen om er...angstaanjagend lelijk uit te zien!
Ieder zijn meug zeg ik maar.
En nu naar huis of toch niet zonder een paar mis-inschattingen. Op de laatste helling van de dag liet ik maar betijen maar owee waar zaten plots al de anderen? Geen paniek, vanuit Sint-Lievens-Houtem ken ik prima de weg en haha daar staan ze te wachten (ik had een andere verkeerde weg genomen), erop en erover zoals dat heet en niet gezien dat Mon mij aan het zoeken was (hij controleerde de café's foei zou ik zoiets doen? ;-), Jochen was dan op zijn beurt Mon aan het zoeken...

Even omgekeken, ze komen niet dus vol gas samen met Odilon (die ook op den dool geraakt was) naar ons lokaal waar binnen een tijdspanne van een vijftal minuten iedereen veilig thuis kwam. Daar ontleedden we de
eindfase. Geen pech gehad, een kleine 90 km en een gemiddelde althans voor de
betere klimmers van 28+ Meer moet dat niet zijn toch?
--
William

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...