zondag 10 april 2016

Paris-Roubaix

                  Bart in Paris-Roubaix

Parijs-Roubaix

Mijn vaste klassiekerkompanen Davy en Thibau kunnen me niet vergezellen. Ik zoek dan maar mijn heil bij de rivalen uit Berlare...twee toffe puiten Chris Roggeman en Luc Van Avermaet en ikzelf worden opgepikt door de Ferre (Ivan Scheirre)..
Rond 8u (een uur later dan de officiele start trekken we ons op gang voor 27 kasseistroken over 172 km. Na de eerste kasseistrook kijk ik om en ik zie....niks...ik rij rustig verder maar er komt niks meer....sorry puitjes...maar ik ben een Stuurkesproduct ( en ook >10jaar jonger). Ik heb ondertussen vernomen dat Davy de 145km (en 9 kasseistroken minder) aan het rijden is, weliswaar een uur verder op het parcours...dit wordt moeilijk...


Na 9 stroken duiken we het bos van Wallers-Arenberg in...het ligt er spelglad bij en er vallen meerdere slachtoffers...dit belooft voor morgen! Ik kom er heelhuids door. Nu volgen de 3 en 4 sterrenstroken elkaar op in sneltempo...ik begin dit labeur toch een beetje te voelen... Dan komt de tweede 5sterrenstrook Mons-en-Pévèle. In een poging om een groepje kasseislakken voorbij te steken slip ik weg in een modderstrook. Ik ga overkop en voor ik het weet lig ik uitgestrekt op de stenen...

Na de laatste bevoorrading van Templeuve op 30 km van het einde kom ik terecht in een groepje buffels van Schellebelle...Deze frisse mannen trekken het gemiddelde terug een beetje de hoogte in...ik moet harken om er bij te blijven...maar op het Carrefour de L'arbre maak ik ook hier korte metten mee.
Na 5u30 min kom ik volledig leeggereden toe op de piste van Roubaix...30,8 gemiddeld...Ik voel aan de benen dat ik over mijn piek zit
Conclusie na mijn klassieke voorjaar:

1. Niemand rijdt beter op kasseien dan Vlamingen opgeleid door T'stuurke
2. Mijn piek lag op de Ronde van Vlaanderen en niet in roubaix...
3. Thibau heeft veel talent en kan de opvolger van Davy worden
4. Davy heeft altijd basisconditie waarmee hij zeer ver komt ook al rijdt hij de kleine parijs roubaix met 9 stroken minder...hij staat er toch maar weer op zondag 😀😀
6. De puitenrijders zijn zeer straffe en toffe mannen

7. Maar wij stuurkes zijn veel straffer!

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...