maandag 4 juli 2016

Iron Man

               IRON MAN FRANKFURT

Sven :

IRONMAN Frankfurt:
Gisteren was het dan zover, men eerste Ironman met 3,8km zwemmen, 180km fietsen en 42,2km lopen op het programma samen met denny en patrick (ook hun 1e ironman)
Om 3u45 opstaan en pannenkoeken als ontbijt. Het is toch vroeg, maar hadden er alledrie zin in, wedstrijdpakje,powerstrips op de benen en herzog tubes aan en met de taxi dan naar de zwemstart gegaan waar we zelf rond 6u45 mochten starten met 3000man.
Gezien combinatie hindernislopen (ocr) en triathlon trainingen kon in naar einde toe niet meer voldoende trainen voor de ironman maar op zich viel het zwemmen nog wel mee, na 1,5km (+-28'20") even uit het water om er dan na 10m terug in te moeten voor 2e zwemgedeelte. Het is toch een eind maar na 1u14'35" zat het zwemgedeelte erop.
Redelijk vlot omhoog gelopen richting wissel, zakje meenemen en snelle wissel gedaan om vervolgens het fietsen aan te vatten.
Eerste gedeelte richting frankfurt stad was vrij vlak dus hier al mooi tempo kunnen rijden op souplesse. Na 12km kwamen we dan op ronde die we 2x moesten afleggen, na 20km wask mij aero drinkbus al kwijt door in een put te rijden.. dan maar verder met 2drinkbussen  er waren gelukkig veel drankposten onderweg dus gaf geen probleem.
Parcours was golvend met enkele leuke beklimmingen, was fijn om hier te rijden
Eerste 100km kunnen afwerken aan een gemiddelde van +-36km/u.
Spijtig genoeg werd er ook gestayerd!.. in eerste ronde kon ik goed voorbij de groepjes rijden maar in 2e ronde werd dit iets minder makkelijk en uiteindelijk kwam er een groepje steeds terug en aangezien ik niet wil stayeren ben ik op afstand achter dat groepje blijven rijden en hierdoor ook het laatste uur rustiger gereden.
Mede hierdoor wat langere fietstijd: +-5u22
Aan de wissel fiets afgeven aan vrijwilliger (wat een luxe!) En weer een vlotte wissel
De afsluitende marathon: goed vertrokken, eerste 10km aan 44min gelopen maar na 16km pijnsteken in de knieen.. werd gedwongen om traag te gaan lopen, toen toch effe moeilijke momenten gehad maar wou niet opgeven dus denk wel een uur traag gelopen om dan terug de snelheid wat verhogen. Heb tijdens het lopen overleefd op zoute stokjes en cola, best lekker 😁 Tempo dan weer redelijk kunnen onderhouden en nog heel pak deelnemers kunnen inhalen en met een looptijd van 3u47 in een totaaltijd van 10u30
Gezien de omstandigheden zal ik hiermee tevreden moeten zijn al hadk ik liever wat sneller geweest  blij dat buiten mn knieeen alles wel nog goed mobiel bleef dankzij de herzog tubes en de powerstrips op de benen + enige conditie 
Ook mooie tijden van patrick(10u34) en denny (10u50) die spijtig genoeg tijdens het lopen moeilijk kreeg, liep tot 9km voor het einde nog voor me.
Het was een zeer fijne ervaring en zal dit ongetwijfeld nog meer gaan doen maar pas binnen enkele jaren, eerst focus terug leggen op ocr en kortere triathlons om het te kunnen combineren en sterker te worden
Bedankt aan iedereen voor de fijne berichtjes! En het volgen, aan mn sponsors en vrienden/familie!
DENNY :

"Zoals alle grote en kleine atleten een verslagje van gisteren.
Reeds opgestaan om 3.45 om ons klaar te maken voor onze wedstrijd van het jaar!
Met een goede maaltijd in de maag gaan we met volle moed naar de zwemstart om samen met de andere 3000 atleten het water in te gaan! Een geluk dat ze er dit jaar een Rolling start van gemaakt hebben dat heeft je toch wat meer ruimte in het water!3,8 km zwemmen
Na 1.06 is het klusje geklaard. Tevreden maar eigenlijk niet zo belangrijk want het is nog een lange dag! Na het ontdoen van de zwemkledij mag ik mijn fietskwaliteiten eens tonen!
180 km fietsen
Op zeer mooie wegen en een droog parkoers fiets ik in snel tempo naar de eerste heuveltjes. Deze gaan ook zeer vlot en de beentjes voelden nog zeer goed aan. Dus blijf ik maar tempo rijden!
Uiteindelijk heb ik de klus geklaard in 5u03. Dat is meer dan 35 km/h z'n dit aan een gemiddelde hartslag van 140.
De conditie was er!
Op naar de laatste wissel.
Nu nog 42 km lopen
In mijn achterhoofd had ik een stoute droom om toch onder de 10 u te geraken ! En met een goede loopproef zat dat er nog zeker in! Met een 5.10 de km kwam ik in de geburen! Dus probeerde ik te starten aan 5 min de km! Dit ging goed, hartslag zat goed tot aan de 2de bevoorrading! Ze hadden me gevraagd om goed te eten en te drinken maar de maag dacht er anders over!
Ineens kreeg ik steken in de buik waardoor snel lopen geen optie meer was! En mijn voedingsplan volgen was mijn volledige ondergang tekenen! Tot km 20 kost ik nog tempo lopen maar het ging wel snel achteruit! Dus ben ik zeeeer traag moeten beginnen lopen van bevoorrading naar bevoorrading om daar me te behelpen met cola en fruit! De maag verbeterde niet meer en mijn droomeindtijd was ook verdwenen zoals ijs in de zon!
Uitlopen was de boodschap! Op 8 km van het einde kom mijn eerste medegezel mij voorbijgesneld! De Sven Maes, ongelofelijk hoe hij dit toch klaart. Met zomaar een voorbereiding zo een resultaat! Dit kunnen alleen maar grote atleten!!!!
4 km verder had ook de andere mij te pakken! Patrick Melon! Tonnen respect! 50 jaar en dat kereltje kan gewoon zijn marathon nog op 3.30 lopen! Er waren zelfs 4 profs die trager waren!!!!!
En nu maar strompelen naar de eindmeet!
Na een 25 min afzien was ik er!
Looptijd 4u32
Moe, een beetje teleurgesteld maar toch ook nog met een groot hart kan ik mijn medaille in ontvangst nemen!
En nu genieten🙂



  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...