dinsdag 5 juli 2016

Thibau in BK

                   Thibau choco gereden !!

Afgelopen zaterdag was er het BK Gentlemen in Bever met 750 hoogtemeters en 68 km lang. Bart en ik hadden besloten hier aan deel te nemen. We vertrekken vol goede moed richting Bever. Tot we met de wagen voorbij Geraardsbergen zijn en de auto het lastig krijgt op de lange hellingen. Nu is de moed al redelijk in de schoenen gezakt. Eens aangekomen doen we de verkenning waar we kletsnat van terugkomen, wat een plensbui! Op naar de start met 80 opgefokte cowboys, ik laat nog wat druk van mijn banden omdat er een onweer aankomt en de wegen spekglad liggen. START! miljaar het gaat hard en op die smalle wegen moeten we continu sprinten om vooraan te blijven. Iedereen kwakt erop los, het zijn net allemaal bouhanni's! Op de hellingen wordt er steevast goed doorgetrokken, maar het lastigste zijn de afdalingen, daar trekt men alles op een lint naar de 70km/h.
Met mijn voorblad van 50tanden verlies ik hier telkens enorm veel posities. De laatste ronden gaat het echt hard en de vluchters worden ingehaald. Er geraakt niemand meer weg en we gaan met de massa opgefokte buffels naar de spurt. Eerst een afdaling en dan spurt bergop, ik verlies veel kostbare plaatsen en probeer nog wat op te schuiven maar meer dan een 23e plaats zit er niet in. Bart heeft heel de koers mijn wiel gevolgd. En reed dus ook goed mee met de cowboys van Bever. De laatste ronde moest hij in de afdaling op de kasseien het peloton laten gaan, maar hij bleef doorzetten en kwam als 49e over de meet. Tijdens de wedstrijd moesten er 27 renners opgeven en sommige moesten zelf overgeven. Sporten is gezond!
Groeten van de compleet choco gereden reporter Thibau

  Beste Stuurkens, ondertussen is 2021 gestart, hopelijk voor iedereen op een goede manier. Ondertussen hebben we niet stilgezeten. Zoals ju...